nog maar 3 weken stage! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanne De Smedt - WaarBenJij.nu nog maar 3 weken stage! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanne De Smedt - WaarBenJij.nu

nog maar 3 weken stage!

Blijf op de hoogte en volg Hanne

13 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi,

Het is weeral tijd voor een blogje dus dat wil zegge dat er weeral een week voorbij is, de tijd vliegt hier echt! Ik heb nog maar 5 weken in Suriname en dan moet ik al terug vliegen. De tijd gaat echt zo snel.
De afgelopen week was het tijdens de stage echt heel rustig, de teller staat nu op 31, met nog 3 weken stage te gaan. Dus ze mogen nu wel gaan komen die bevallingen. Maar vanavond start ik terug met nachten dus ik hoop dat er dan nog wat bijkomen. Ik loop enkel nog nachten en avonddiensten omdat er met de vroege dienst ook nog 4 Nederlandse coassistenten en ook nog 1 Surinaamse coassistent rond lopen en die willen ook allemaal bevalling doen, dus het is dan echt niet te doen en heel moeilijk om een bevalling te doen in de vroege dienst. Dus de Nederlandse student verloskunde en ik wisselen af tussen avond en nachtdienst. Voorlopig gaat het goed zo. Ik hoop alleen dat het wat drukker wordt de komende weken want als je heel de dag met je vingers zit te draaien is ook niet echt plezant. Buiten het feit dat het soms wat rustig is en er niet veel te doen is , is het echt wel leuk op stage. Ik mag veel doen, ze laten me zelfstandig werken en dat is echt aangenaam om te zien dat ze je echt wel vertrouwen.
Volgend weekend met Pasen gaan we nog een keertje op trip. Het is een 4daagse tour deze keer, we gaan naar Apiapaati. Omdat het maandag 21 april Paasmaandag is en we hebben dan vrij, konden we deze trip boeken. Ik ben wel eens benieuwd naar hoe het er al zal uitzien, het is een eiland in de Suriname rivier. Ik denk wel dat het leuk gaat worden. Het is een speciale paasactie voor studenten dus we konden het boeken met een korting. Het verslag hiervan zal op de volgende blog te lezen zijn.
En deze week hebben we ook volop afscheid genomen van onze huisgenoot, zij was maar 6 weken in Suriname. Dus deze week stond eigenlijk in teken van haar afscheid. Zo hebben we in de week naar nog wat winkeltjes gaan kijken waar ze graag nog een keer naar toe ging. Donderdag zijn we dan ook nog gaan fietsen naar Peperpot, een plantage in het Commewijne district. Ik had verwacht een plantagehuis te zien en dat we er ook binnen konden maar eigenlijk was het niet zo interessant. We hebben een “koffiefabriek” langs buiten gezien want het kon er niet in, het was meer een oude vervallen schuur met wat deuren en ramen. En de opslagplaats van de koffie maar dit was ook 1 lege ruimte. Dus eigenlijk was het niet zo geslaagd. Vrijdag zijn we dan naar de vlindertuin geweest, hier was ook een vlinderkwekerij. Dit was echt wel leuk om te zien, een hele kas vol met vlinders die kan op de voet of arm kwamen zitten. We hebben er ook elk stadium van de ontwikkeling gezien van eitje tot vlinder. Ook zijn we op zoek gegaan naar een plaatselijke pottenbakker. Na een lange zoektocht hadden we hem gevonden. Maar ook dit was niet echt geslaagd er was maar weinig te zien. Ook zijn we vanaf donderdag tot zaterdag middag elke keer gaan eten op restaurant, zodat het afscheid goed gevierd werd. En hebben we vrijdag goed afgesloten met een poolparty. Waarbij we gestart zijn met de partybussen die met ons een tourtje door de stad hebben gemaakt en ons dan afgezet aan het hotel waar we konden zwemmen en verder feesten. Het was een leuke laatste avond met zijn vijven. Vanaf nu zijn we terug met 4.
Zo dit was het ongeveer voor deze week, de voorbije 2 weken zijn momenteel niet echt spannend geweest hopelijk komt er nog wat meer werk op de verloskamer en kan ik in mijn laatste weken verloskamer nog heel wat leren.

Groetjes uit( momenteel regent het hier super hard) Suriname!!! 

Hanne xx

Ps: ik heb de foto van de tarantula van Brownsberg toegevoegd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Hanne

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 5801

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 17 Mei 2014

buitenlandse stage

Landen bezocht: